Vi leter etter en stødig økonomirådgiver med internasjonalt engasjement og erfaring. Du vil få en viktig rolle i å videreutvikle SAIH som en trygg organisasjon med god økonomiforvaltning, -praksis og -kultur.
I SAIH blir du del av et økonomi- og administrasjonsteam på tre personer og rapporterer til daglig leder. Stillingen samarbeider særlig tett med programavdelingen, med fokus på SAIHs partnerorganisasjoner i Latin-Amerika, Afrika og Asia.
SAIH-verdier som solidaritet, inkludering og medbestemmelse ligger til grunn for jobbkulturen vår. Som økonomirådgiver i SAIH jobber du selvstendig, i team og har stort rom til å videreutvikle rollen.
Ansvar:
- Ansvar for utvikling, planlegging og implementering av SAIHs anti-korrupsjonsarbeid, inkludert forebygging, avdekking og håndtering av saker.
- Utarbeide og følge opp budsjett, regnskap og revisjoner i samarbeid med sekretariatet, prosjektpartnere, donorer, regnskapsfører og SAIHs revisor.
- Ha kontrolleransvar i bistandsarbeidet
- Kvalitetssikring av donorkrav, avtaleverk og juridiske dokumenter.
- Delta i regnskapsproduksjon og -rapportering
- Bidra til rapportering til styret
- Bidra til andre oppgaver i teamet
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen økonomi. Erfaring med eller utdanning innen regnskap. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Særlig god kjennskap til excel, digital interesse og erfaring med bruk av ulike IT-verktøy som Sharepoint og lignende.
- Erfaring med økonomiarbeid.
- Erfaring med økonomi- og kontrollerarbeid i program-/bistandsarbeid ønskelig
- Kjennskap Norad, UD eller andre viktige bistandsaktører er en fordel.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk, og ønskelig med spansk.
Egenskaper:
- Du jobber strukturert og er kvalitetsbevisst
- Du er fleksibel og løsningsorientert
- Du trives i team og med samarbeid
- Du er pedagogisk og kommuniserer godt
- Du kan arbeide selvstendig i et mangfoldig miljø
- God forståelse for SAIHs verdier og prinsipper
SAIH tilbyr:
- Et engasjert og aktivt arbeidsmiljø i hyggelig lokaler i Oslo sentrum.
- Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk, innplassering i statens lønnstrinn 53-62 og et lønnsspenn opp til lønnstrinn 70. Om en person har spesielt relevant kompetanse, kan SAIH tilby høyere lønn. Tariffavtale.
- Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, tilskudd til trening og mulighet for å trene i arbeidstiden.
- Offentlig tjenestepensjon i KLP
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- SAIH er sertifisert som et Great Place to Work.
- Noe reising må påregnes
Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med daglig leder Line Hegna på telefon 47 41 82 47 eller epost line.hegna@saih.no.
SAIH er en solidaritets- og bistandsorganisasjon som har jobbet i over 60 år med partnere verden over for å fremme utdanning og akademisk frihet som en menneskerett. Gjennom varierte nettverk globalt, programpartnere i sju land, og lokallag og over 50 medlemsorganisasjoner i hele Norge kjemper vi for at alle skal ha tilgang til inkluderende og god høyere utdanning i en verden med rettferdig fordeling og demokrati uten brudd på menneskerettigheter.